HÜMED v-GÜNDEM #4 : Çıkış Stratejisi

HÜMED v-GÜNDEM #4 : Çıkış Stratejisi

 


Markalar neler yapacaklar?
Herkes elini taşın altına nasıl koyacak?
Tüketiciyi nasıl bilgilendireceğiz?
Firmalar sürdürülebilir stratejileri nasıl geliştirecekler?
Tüketim alışkanlıkları ne yöne doğru evrildi ve buna istinaden markalar nasıl bir yol haritası izleyecekler?
Şirketler iç müşteri anlamında çalışanları için nasıl adımlar atmalılar?
İşveren markası ve kurum iletişimi nasıl evrilecek?
Şirketler nasıl ayakta kalacaklar?
Müşteri ilişkileri ve satış sonrası hizmetler nasıl evrilecek?
Değişim ile gitmeyen değişim ile gidecek; peki değişim için nasıl hızlı manevralar yapmaları gerekiyor?

Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi Danışmanı, Eğitmen

Dr. Zeynep LEMBET ile

Çıkış Stratejisi

Yeniden izlemek isteyenler ve kaçıranlar için (Youtube):

INSTAGRAM YAYININI İZLEMEK İSTEYENLER İÇİN:

 

Bu gönderiyi Instagram’da gör

 

Hacettepe Ün. Mezunlar Derneği (@humed1999)’in paylaştığı bir gönderi ()

@HUMED1999

INSTAGRAM CANLI YAYINI   15 Mayıs 2020 – Saat 21.00


Dr. Zeynep LEMBET kimdir?

zeynep@lembet.com

Ankara’da doğdu. İlk, Orta ve Lise eğitimini T.E.D Ankara Koleji’nde tamamladı. 1995 senesinde Bilkent Bankacılık ve Finans Bölümüne girdi. 1997 senesinde İngilizce ve Fransızca notları sayesinde Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, Fransız Dili ve Edebiyatı Bölümüne yatay geçiş yapmaya hak kazandı. 2002 senesinde mezun olduktan sonra; 2005 senesinde Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fransız Dili ve Eğitimi Bölümü’nde Yüksek Lisans yaptı. “Avrupa Birliği Eğitim ve Değişim Programları’nın Yabancı Dil Öğrenimine Etkileri” konulu yüksek lisans tez çalışması; “Türkiye’nin En Çok Öğrenci Değişimi Yapan Üniversitesi” statüsünde yer alan Ege Üniversitesi’nin Avrupa Birliği Ofisi’nde çalışmasına vesile oldu. 2008 senesinde Ege Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Reklamcılık Ana Bilim Dalı’nda doktora programına başladı. 2014 Şubat ayında “Dergi Reklamlarında Sosyal Statü Göstergesi Olarak Markaların Sunumu” konulu doktora tezi ile “Doktor” unvanını almaya hak kazandı.

THY Genel Müdürlüğü, İrlanda Büyükelçiliği, İş Yatırım Menkul Değerler A.Ş, Ankara Atılım Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi Rektörlüğü Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü, Hacettepe Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu, Ege Üniversitesi Rektörlüğü AB Ofisi, gibi pek çok kuruluşta çeşitli görevlerde bulundu. Ayrıca T.C Başbakanlık, Devlet Planlama Teşkilatı, Ulusal Ajans’da 2007-2010 seneleri arasında AB Bağımsız Proje Uzmanı olarak görev aldı.

2012 Senesinden bu yana Yaşar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü “İşletme Mühendisliği” Bölümü’nde; özellikle girişimcilere ve kendi işinin patronu olanlara yönelik “Marka Yaratma ve Yönetme Stratejileri” dersini ve 2015 senesinden bu yana da; Bahçeşehir Üniversitesi, İşletme Yüksek Lisans Programı’nda “Pazarlama Stratejileri ve Marka Yönetimi” derslerini yürütmektedir. Aynı zamanda 2015 senesinden bu yana; Bahçeşehir Üniversitesi İşletme Yüksek Lisans Programı’nda yer alan öğrencilerin Tez süreçlerinin danışmanlığını yapmakta ve yönetmektedir.

2010 senesinden bu yana; özellikle gerek eğitimler, gerekse danışmanlıklar anlamında dikey uzmanlık gerektiren B2B Pazarlama ve Marka Yönetimi konusunda çalışan ender danışman ve eğitmenlerden olan Dr. Lembet; 2014-2016 seneleri arasında; ABİGEM Eğitmeni olarak uzmanlık alanına dair çeşitli eğitimler vermiştir. KALDER bünyesinde gerçekleşen, EBSO- KOBİ Okulu kapsamında 2015-2018 seneleri arasında sektör temsilcilerine “Stratejik Marka Yönetimi”, “Pazarlama Stratejileri”, “Müşteri İlişkileri ve Müşteri Şikâyet Yönetimi” içerikli pek çok eğitimler vermiştir.

KAL-DER 17. Ve 19. Ve 20. Mükemmelliği Arayış Sempozyumlarında Tema Komitesi üyeliği yapmış ve aynı zamanda KAL-DER bireysel üyesidir.

Sürdürmekte olduğu akademik çalışmalarının yanı sıra; halen özel ulusal ve uluslararası sanayi kuruluşlarına; “Pazarlama Stratejileri ve Marka Yönetim Danışmanlığı” , “Müşteri İlişkileri Yönetimi Danışmanlığı”, “Satış ve Saha Danışmanlığı”, Stratejik İletişim ve Konumlandırma Danışmanlığı” “Pazarlama İletişimi” gibi hizmetlerde danışmanlık vermektedir. Çeşitli sektör dergilerinde (EGOD Dergi- TAYSAD Dergi- Pazarlama Türkiye Online, Franchise Marketing Türkiye vb gibi) uzmanlık alanına dair köşe yazıları yazmaktadır. 2016 senesinden bu yana, EGOD Dergi Yayın Kurulu Üyesidir. EİB- EBSO- KALDER gibi kuruluşların eğitmeni olarak eğitimler vermekte ve özel şirketlere “Terzi Dikimi” Eğitim Yapılandırmaları ile Akademiler kurmaktadır.

Haziran 2013 – Ekim 2013 tarihleri arasında SUN HOLDİNG, Ekoten A.Ş (Torbalı- İzmir) nezdinde yürütülmekte olan “Akıllı Tekstil Ürünleri” Projesinde Marka Yönetim Danışmanlığı yapmıştır.

Haziran 2014 – Haziran 2015 tarihleri arasında DEMİRIŞIK Tekstil A.Ş (Pınarbaşı- İzmir) ile Marka Algısı Pazar Araştırması yürütmüş ve Preminium Marka Yaratma Stratejileri Danışmanlığı Vermiştir.

Mayıs 2015- Nisan 2016 tarihleri arasında TEMEL CONTA A.Ş (Pınarbaşı- İzmir) ile Satış Yönetim Stratejileri ve Ürün ve Marka Konumlandırma Danışmanlığı Vermiştir.

Aralık 2016 – Mart 2018 tarihleri arasında DATECH Yazılım İnovasyon Ltd. Şti şirketi ile Yeni Nesil Mobil Uygulama Marka Yaratma ve Pazarlama Karması Stratejileri konusunda danışmanlık vermiştir.

Ekim 2017 –Mayıs 2018 tarihleri arasında; BAYRAKTAR HOLDİNG, Ege Fren A.Ş (Pınarbaşı – İzmir) ile Aftermarket alanında Marka İletişimi Temelli Pazarlama ve Konumlama Stratejileri Danışmanlığı yapmıştır.

Mart 2017 – Haziran 2017 tarihleri arasında SİSMAK A.Ş (AOSB – İzmir) ile Marka İletişimi Temelli Konumlandırma Danışmanlığı Vermiştir.

Ağustos 2018 – Ekim 2018 tarihleri arasında DATAKOD A.Ş ile “Marka Konumlandırma Analizi” Danışmanlığı vermiştir.

Kasım 2018’den bu yana; DİRİNLER GRUP- LUPAMAT A.Ş.’nin tüm yıllık, beyaz yaka ve mavi yaka eğitim yapılandırmalarını, uzman eğitim ekibi ile beraber kuruma özel olarak yapılandırıp yönetmektedir. 2018 senesinde yapılandırıp içeriklendirdiği, Lupamat Akademi’de; 2020 senesi için de, tüm beyaz yaka personeli için eğitim planlamalarını tamamlamış ve Lupamat Akademi kapsamındaki eğitimlere devam etmektedir.

Hali hazırda veriyor olduğu danışmanlıklar kapsamında: Pazarlama faaliyetlerinin bütçe araştırması ve bütçe hazırlanması konularında ilgili araştırmaların ve yönlendirmelerin yapılması, yeni müşterileri ve yeni piyasa koşullarını tanımak ve tanımlamak üzere gerekli görüldüğü takdirde, konumlamaların net bir şekilde ortaya çıkabilmesi adına piyasa araştırması yürütmek ve yürütülmesi planlanan süreçte tüm bütçe çalışmalarına yön vermek, rakip analizlerinin ve firmaların kendi SWOT analiz süreçlerinde zayıf tarafların belirlenmesi ve söz konusu analizler doğrultusunda doğru stratejiler ile yol haritasının çizilmesi, tüketici davranışlarının ve hedef kitlenin pazar değişimlerindeki rollerini izlemek ve söz konusu değişimler çerçevesinde strateji odaklı çalışmalar yürütmek, müşteri memnuniyetini arttırmaya yönelik CRM faaliyetlerinin planlanması ve yürütülmesi konusunda atılacak adımları ve çizilen stratejileri yeni nesil pazarlama trendleri ışığında belirlemek, müşteriye ulaşılması planlanan satış noktalarının pazarlama politikalarını yeniden ele alıp; doğru müşteriye doğru noktalardan ulaşmayı hedefleyen stratejiler çizmek, geliştirmek ve fikir üreterek zenginleştirmek, yıllık veya 3’er aylık periyotlarda belirlenen şirketin pazarlama hedefleri nezdinde geliştirilen KPI’ları pazar profilini yeniden değerlendirerek ele almak, tüketici ’den müşteri yaratma sürecinde pazarda oluşan marka algısını yönetmek ve marka imajı ile ilgili değerlendirmeler yaparak iyileşme gerektiren konularda yol haritası oluşturmak ve marka kimliğinin ve kurumsallığın geri planındaki hikâyelerini; marka değerini arttırma amaçlı yeniden şekillendirip yeni piyasa koşullarında markanın görünürlüğünün ve marka bilinirliğinin artmasını sağlamak. Ve tüm bu süreçleri yönetirken sektöründe çok iyi referansları olan paydaşlar ile çalışarak markaları daha ileriye götürmeyi hedeflemektedir.

Başlıca ilgi alanları arasında; B2B’de Marka Yönetimi, Marka İletişimi, Stratejik Pazarlama Yönetimi, Stratejik Pazarlama İletişimi, Satış ve Müşteri İlişkileri, Marka Yaratma Stratejileri, Marka Kimliği Oluşturma Süreçleri, Lüks Marka Yaratma ve Pazarlama Stratejileri, Reklam Analizi ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi gelmektedir.

“Yeni Nesil Pazarlama Trendleri”, “Marka Yaratma ve Yönetme Stratejileri”, “Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi”, “ Müşteri Şikâyet Yönetimi ve Müşteri İlişkileri”, “Marka Yönetiminde Yaratıcı İletişim Stratejileri” gibi eğitimlerinin yanı sıra; alanında çeşitli workshoplar da vermektedir.

Bir kız çocuğu annesi olan Dr. Zeynep Lembet’in akademik yayınları aşağıdaki gibidir:

Hakemli E-Dergi:

Mart 2012 senesinde Hacettepe Üniversitesi Sosyoloji E-Dergi: Lembet,Z, (2012) “Brands and Corporate Social Responsibility”, Hacettepe University, Sociology E- Journal, March 2012 (http://www.sdergi.hacettepe.edu.tr/makaleleler_cerceve.htm)

Uluslararası Kongre Sunum ve Bildirileri:

Lembet, Z. (2012) “The Effect of The Power of Relationship Marketing in Increasing The Impact of Advertising Messages and the Reflection at Creative Advertisements Applications”, 1. International Congress of Family and Consumer Sciences, 9 November 2012, Antalya

Lembet,Z.,  Buğday, E.B. (2013) “A New Viewpoint in Marketing: Entertainment and Leisure Marketing“,  8th International Conference on Interdisciplinary Social Sciences, 30 July- 1 August, Charles University, Prague, Czech Republic, 2013

Ulusal Sempozyum:

Lembet, Z. (2008) The Contribution of Cultural Interaction of European Union Education on Exchange Program’s in Learning Foreign Language”, Actes Du III. Symposium National Sur L’Enseignement du Français Langue Etrangére, Gazi University, 07-08 April 2008, Ankara

Editörlü Kitap Bölümleri:

Lembet, Z. (2010) “Luxury Consumption and Luxury Brands”, Consumer Articles II, (Ed: M,Babaoğul, A, Şener), Tüpadem Publishing, Ankara, p:305-333

Lembet, Z., (2012) “The Relationship Between Culture, Language, Consumption and Advertisement” Consumer Articles III, (Ed: M,Babaoğul, A, Şener, B, Buğday), Tüpadem Publishing, Ankara, p: 44-63

E-Kitap Bölümü:

Lembet, Z., (2015) “Brand Presentation on Turkish Women and Fashion Magazine Advertisings As An Indicator of Social Status”, Advances in Resource Management and Consumer Sciences,ORIC Publications (Ed: A.Şener, N.Rajput, Z.U. Arif)

Yönettiği Tezsiz Yüksek Lisans Projeleri  

  • Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Uzmanlık Projesi, “Marka Algısının Tüketici Satın Alma Davranışı Üzerine Etkisi”, Murat Yıldırım, 2016, İzmir
  • Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Uzmanlık Projesi, Markaların Kullanıcı Deneyimlerinin Tüketici Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisinin Örnekler Üzerinden Açıklamalı Analizi”, Mert Atlı, 2016, İzmir.
  • Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Uzmanlık Projesi, “Mobil Uygulama Ve Web Sitelerinin Pazarlama Ve Reklam Çalışmalarına İlişkin Örneklerin Karşılaştırmalı Analizi” Volkan Çelik , 2016, İzmir.
  • Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Uzmanlık Projesi,Türkiye’de Bulunan Bankaların Kurumsal Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerinin Kurum Ve Marka İmajına Etkisi’nin İnternet Siteleri Üzerinden İçerik Analizi İle İncelenmesi”, Şule Özgür, 2016, İzmir.
  • Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Uzmanlık Projesi “Vuca Dünyasında Mobil Uygulama Alanında Pazarlama 3.0’ ın Rolü ve Etkinliğinin İncelenmesi” Ahmet Karlık, 2017, İzmir
  • Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Uzmanlık Projesi Endüstri 4.0 Çerçevesinde Sanayi Markalarının Etkinliklerinin Vaka Analizleriyle İncelenmesi”, Yasin Çetin, 2017, İzmir
  • Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Uzmanlık Projesi, “Başarılı ve Başarısız E-ticaret Sitelerinin Marka Yönetimi Üzerine Karşılaştırmalı Analizi”, Ozan Gürsel, 2017, İzmir
  • Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Uzmanlık Projesi, “Türkiye’de Hizmet Veren GSM Operatörlerinin Kendi Müşterilerine Sunduğu Özel Dijital Uygulamaların Kullanım Alışkanlıkları, Birbiri ile Karşılaştırmalı Analizi” Baran Güntan, 2017, İzmir